Efektywność pociągów logistycznych.

Lepsza efektywność logistyki wewnętrznej
przy niższych kosztach.

Systemy logistyki wewnętrznej, które projektujemy z wykorzystaniem naszych pociągów oparte są na tzw. zasadzie mleczarza, czyli milk-run. Na czym ona polega? Opracowuje się stałą trasę dostawy i odbioru towaru, której koniec i początek jest w tym samym miejscu. Poruszając się po zamkniętej pętli, jeden pojazd realizuje kilka kroków w procesie przy jednym okrążeniu.

Dzięki przeniesieniu tej koncepcji do intralogistyki, usprawniamy pracę zakładów produkcyjnych i magazynów.

 

  • proces przepływu materiałów jest płynniejszy
  • dostawy realizowane są częściej, ale mniejszymi partiami
  • komponenty są dostarczane na stanowiska dokładnie wtedy, gdy jest na nie zapotrzebowanie
  • eliminujemy puste przebiegi – za jednym przejazdem można dostarczyć materiały na różne stanowiska
  • oszczędzamy czas i koszty – to, co wózkiem widłowym przewozi się trzy razy, pociągiem przewieziemy w jednym kursie

 

 

Systemy logistyki wewnętrznej

Porównanie systemów jezdnych dla logistyki wewnętrznej

Flextrack®

System klasyczny - dyszel z przodu

Zalety:

  • Łatwe manewrowanie po wypięciu

 

Wady:

  • Nieidealne śladowanie – każdy wagon śladuje samodzielnie
  • Potrzebuje szerokich korytarzy

System odwróconego dyszla

Zalety:

  • Dokładniejsze śladowanie niż w systemie prostego dyszla
  • Przednie koła skrętne, tylne stałe – łatwe manewrowanie po wypięciu

 

Wady:

  • Nieidealne śladowanie – każdy wagon śladuje samodzielnie

 

 

System 4 kół skrętnych

Zalety:

  • Idealne śladowanie
  • Odpowiedni do wąskich dróg transportowych

 

Wady:

  • Trudne manewrowanie po wypięciu

 

 

Pociąg logistyczny ma znaczną przewagę
nad wózkiem widłowym.

POCIĄG LOGISTYCZNY

  • wielokrotnie większa wydajność transportowa – jeden pociąg wykona pracę kilku wózków w tym samym czasie
  • eliminacja pustych przebiegów
  • możliwość łączenia różnych wózków w zestawy, minimalizacja potrzebnych pojazdów
  • elastyczność i łatwe dopasowanie do potrzeb na produkcji
  • bezpieczeństwo i mniejszy ruch
  • prosta obsługa, nie wymaga dodatkowych kwalifikacji i uprawnień

WÓZEK WIDŁOWY

  • niska wydajność transportowa
  • wysoki współczynnik marnotrawstwa w transporcie
  • brak możliwości łączenia pojazdów i niski poziom dopasowania do specyfiki załadunku
  • zwiększony ruch na drogach transportowych i w strefach załadunku
  • duże ryzyko wypadków i kolizji
  • tylko upoważnieni kierowcy mogą być operatorami wózków widłowych

Ile zyskujesz? To prosta kalkulacja.

Zakup wózków widłowych, które będą pracowały 24/7 jest potężną inwestycją. Ich obsługa serwisowa również jest bardzo kosztowna. By uzyskać tę samą wydajność, jak przy wykorzystaniu systemu milk-run, potrzeba więcej pojazdów i większej liczby pracowników.

 

Koszt zakupu pociągów potrzebnych do osiągnięcia takiej samej wydajności jest ułamkiem kosztu zakupu i utrzymania całej floty wózków widłowych. Jeden pociąg może zabrać kilka wagoników, zatem więcej towarów niż wózek. To jednocześnie zmniejsza liczbę potrzebnych pracowników.

Porównując 5-letni okres użytkowania obu rozwiązań, milkrun jest 5-krotnie tańszy. Nawetprzy małym systemie intralogistycznym, w pierwszym roku po zmianie możesz zaoszczędzić aż kilkaset euro!

Chcesz oszczędzać kilkaset euro rocznie?

Wypełnij formularz. Pokażemy Ci jak tego dokonać.