Efektywność pociągów logistycznych.
Lepsza efektywność logistyki wewnętrznej
przy niższych kosztach.
Systemy logistyki wewnętrznej, które projektujemy z wykorzystaniem naszych pociągów oparte są na tzw. zasadzie mleczarza, czyli milk-run. Na czym ona polega? Opracowuje się stałą trasę dostawy i odbioru towaru, której koniec i początek jest w tym samym miejscu. Poruszając się po zamkniętej pętli, jeden pojazd realizuje kilka kroków w procesie przy jednym okrążeniu.
Dzięki przeniesieniu tej koncepcji do intralogistyki, usprawniamy pracę zakładów produkcyjnych i magazynów.
- proces przepływu materiałów jest płynniejszy
- dostawy realizowane są częściej, ale mniejszymi partiami
- komponenty są dostarczane na stanowiska dokładnie wtedy, gdy jest na nie zapotrzebowanie
- eliminujemy puste przebiegi – za jednym przejazdem można dostarczyć materiały na różne stanowiska
- oszczędzamy czas i koszty – to, co wózkiem widłowym przewozi się trzy razy, pociągiem przewieziemy w jednym kursie
Porównanie systemów jezdnych dla logistyki wewnętrznej
Flextrack®
Flextrack® to autorski system jezdny Atres, dzięki któremu nasi klienci korzystają z pociągów logistycznych nawet w wąskich korytarzach.
Zalety:
- Idealne śladowanie po wpięciu do pociągu – jak w systemie 4 kół skrętnych
- Odpowiedni do wąskich dróg transportowych
- Po wypięciu łatwe manewrowanie – jak w systemie odwróconeg dyszla
System klasyczny - dyszel z przodu
Zalety:
- Łatwe manewrowanie po wypięciu
Wady:
- Nieidealne śladowanie – każdy wagon śladuje samodzielnie
- Potrzebuje szerokich korytarzy
System odwróconego dyszla
Zalety:
- Dokładniejsze śladowanie niż w systemie prostego dyszla
- Przednie koła skrętne, tylne stałe – łatwe manewrowanie po wypięciu
Wady:
- Nieidealne śladowanie – każdy wagon śladuje samodzielnie
System 4 kół skrętnych
Zalety:
- Idealne śladowanie
- Odpowiedni do wąskich dróg transportowych
Wady:
- Trudne manewrowanie po wypięciu
Pociąg logistyczny ma znaczną przewagę
nad wózkiem widłowym.
POCIĄG LOGISTYCZNY
- wielokrotnie większa wydajność transportowa – jeden pociąg wykona pracę kilku wózków w tym samym czasie
- eliminacja pustych przebiegów
- możliwość łączenia różnych wózków w zestawy, minimalizacja potrzebnych pojazdów
- elastyczność i łatwe dopasowanie do potrzeb na produkcji
- bezpieczeństwo i mniejszy ruch
- prosta obsługa, nie wymaga dodatkowych kwalifikacji i uprawnień
WÓZEK WIDŁOWY
- niska wydajność transportowa
- wysoki współczynnik marnotrawstwa w transporcie
- brak możliwości łączenia pojazdów i niski poziom dopasowania do specyfiki załadunku
- zwiększony ruch na drogach transportowych i w strefach załadunku
- duże ryzyko wypadków i kolizji
- tylko upoważnieni kierowcy mogą być operatorami wózków widłowych
Ile zyskujesz? To prosta kalkulacja.
Zakup wózków widłowych, które będą pracowały 24/7 jest potężną inwestycją. Ich obsługa serwisowa również jest bardzo kosztowna. By uzyskać tę samą wydajność, jak przy wykorzystaniu systemu milk-run, potrzeba więcej pojazdów i większej liczby pracowników.
Koszt zakupu pociągów potrzebnych do osiągnięcia takiej samej wydajności jest ułamkiem kosztu zakupu i utrzymania całej floty wózków widłowych. Jeden pociąg może zabrać kilka wagoników, zatem więcej towarów niż wózek. To jednocześnie zmniejsza liczbę potrzebnych pracowników.
Porównując 5-letni okres użytkowania obu rozwiązań, milkrun jest 5-krotnie tańszy. Nawetprzy małym systemie intralogistycznym, w pierwszym roku po zmianie możesz zaoszczędzić aż kilkaset euro!
Chcesz oszczędzać kilkaset euro rocznie?
Wypełnij formularz. Pokażemy Ci jak tego dokonać.